Retour, garantie en klachten

1. Retour

Little Nomad streeft naar 100% tevredenheid van haar klanten. Voldoet één of meerdere artikelen niet aan je verwachting, dan heb je als koper het recht om binnen 14 dagen, per mail, contact met ons op te nemen en het artikel terug te sturen. Na deze 14 dagen worden er geen artikelen meer teruggenomen. Het artikel moet ongebruikt en onbeschadigd zijn en in een degelijke verpakking teruggestuurd worden, binnen de 14 dagen na aanmelding van de retour. De verzendkosten hiervan zijn voor jouw rekening. Het aankoopbedrag wordt binnen 14 dagen na goede ontvangst van de artikelen teruggestort op jouw rekening. Het is altijd mogelijk dat de maat of kleur iets afwijkt van het getoonde artikel op de website. Dit komt omdat de meeste artikelen handgemaakt zijn: elk stuk is daarom uniek en geen één is exact dezelfde. Dit soort kleine afwijkingen geeft jou als koper niet het recht het artikel kosteloos te retourneren.

2. Garantie

We adviseren onze klanten om alle artikelen binnen de 7 dagen te controleren op aantal en kwaliteit. Mocht er iets niet juist zijn, neem dan contact met ons op via het contactformulier of via mail naar info@littlenomad.be met melding van het probleem. Als het artikel moet worden teruggestuurd vanwege het defect, betalen wij jou het aankoopbedrag en de retourkosten terug. De garantie is niet geldig als het artikel een mankement vertoont dat is veroorzaakt door verkeerd gebruik, als jij of anderen veranderingen aan het product hebben aangebracht of dat hebben geprobeerd, of als het artikel gebruikt is voor een doel waarvoor het niet is bestemd.

3. Ruilen

Wil je een artikel ruilen? Dat is geen probleem! Je retourneert jouw artikel op de manier zoals hierboven beschreven en je bestelt het gewenste artikel op de webshop via een nieuwe bestelling. Het aankoopbedrag van het teruggestuurde artikel krijg je volledig teruggestort binnen 14 dagen na goede ontvangst.

4. Verkeerd bezorgadres doorgegeven

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor jou te wijzigen.

5. Klachten en defecten

Voor alle klachten wat betreft beschadigingen, defecten of vertragingen bij levering, kan je met ons contact opnemen via het contactformulier of via mail naar info@littlenomad.be. Als de verpakking langs de buitenkant duidelijke beschadiging vertoont door het transport, kan je het pakket bij ontvangst weigeren. Deze wordt dan naar ons retour verzonden en wij zullen dit verder met de vervoerder en met jou opnemen. Indien je de schade pas opmerkt bij het openen van de verpakking, is het belangrijk dat je ons binnen 2 dagen na ontvangst verwittigt en ons de volgende, duidelijke foto's doorstuurt:

  • Foto van de volledige verpakking
  • Foto van de schade aan de verpakking
  • Foto van de verpakking met leesbaar verzendlabel
  • Foto van het beschermingsmateriaal
  • Foto van de beschadigde artikelen

     

    Zonder deze foto's kunnen we geen schadeclaim indienen bij de vervoerder, en kunnen we bijgevolg niet tussenkomen in de vergoeding van deze artikelen. 

      Ben je niet tevreden of is er een probleem, dan horen we dat graag en zoeken we naar een oplossing!